tisdag 10 februari 2015

Tisdag

Morgonen börjar som vanligt med att vi gör iordning dagens matsäck till Amanda. Idag är det tisdag då får de pita med kyckling och på onsdagar är det pizza. Alla andra dagar måste de ha med egen lunch och mellis. De har två längre raster mitt på dagen och på den ena äter de lunch och den andra äter de mellis. Idag är det lite lyx med färska jordgubbar och drickyoghurt till mellis.

                         

För det mesta blir det pasta med pasta, Amanda brukar inte vilja ha något annat i. Mackor och frukt har hon med sig varje dag och på fredagar blir det även något sött och gott, typ bearpass som är nya favoriten. En slags chockladkex som ser ut som en björntass.
På jobbet har vi infört en ny pensionsplan för de anställda. Nya formulär som ska förstås och skrivas i. Idag är sista dagen att lämna in så idag kom alla frågorna naturligtvis. Jag har läst in mig så gott jag kan men vissa saker är lite svåra att förstå men jag har god hjälp via telefon och mail.
Vissa fick en dag till på sig att lämna in blanketten. 
Jag håller även på med inventering, vilken människa har kommit på det, (javisst ja det var ju min chef) sååå fantastisk tråkigt. Jag hade för få datorer och får många monitorer, hur är det möjligt, det är inte så länge sen jag räknade och märkte upp sist. Men killarna flyttar om lite som de vill och blandar märkt och omärkt. 
Sen är det ju det att jag och datorn inte kommer överens alla gånger. Jag tror att jag spar på ett ställe och datorn spar på ett annat och sen när jag väl hittar dokumentet så har jag dubbelt av de gamla och de nya har försvunnit så får jag börja om igen.... skiit. Det är lättare med sjuka människor....

Vi har bestämt oss för att vi ska ta lite semester, Hasse hade ingen riktig semester i somras för att han hade fullt upp med att planera för detta äventyr. Vi ska åka till Dominikanska Republiken som inte ligger allt för lång härifrån. Det ska blir skönt med lite värme.
Fick resultatet på min EKG monitorering idag och läkaren hade inte sett något ovanligt förutom mina extraslag så han vill att jag ska ha på mig den i 2 veckor. Det ska vi nog diskutera....
Imorgon har sonen match igen, imorgon med A-laget som redan tagit sig till kval. Heja Valbo!  Han har även planerat in en liten mindre operation imorgon, så nu tror jag att mamma måste lägga sig i.
Jag har kommit igång och tränat lite igen, har gått hem från jobbet några dagar, det tar ca 50 minuter, och med en bok i örat så går det galant. Det har även blivit lite träning i källaren så nu har man träningsvärk som inte är av denna värld.
Mamma fick komma hem från sjukan idag, det var skönt att höra. Hoppas hon håller sig lugn ett tag nu.
Nu ska jag sova medan mannen drar iväg på hockeyträning. Han kommer säkert hem sent efter öl och kycklingvingar som blivit standard efter träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar