torsdag 22 oktober 2015

Check

Torsdag morgon betyder hockey för Hasse, redan kl 7 drar de igång. Han har även hockey på tisdag kvällar kl 22, optimala tider, tur att det inte är jag som ska iväg för då sover jag.
Har haft en tekniker här idag på em som bytt ut patroner till ett vattenfilter som vi har i köket. Det kommunala vattnet här smakar verkligen apa, det är väldigt mycket klor i det. I köket har vi därför en extra kran som är kopplat till det här filtret. Man kan sätta in 4 olika patroner beroende på hur mycket du vill filtrera vattnet eller om du vill tex tillsätta mineraler. När det väl var bytt så betalade jag som vi gjorde för 30 år sen hemma i Sverige, med check. Jag minns när mina föräldrar använde det.
Även på jobbet får vi betalt för vissa jobb med en check på posten som vi måste gå till banken för att lösa in. Där stämplar dom den 10 ggr med en gammelvärdens stämpel och först efter det finns pengarna på kontot. Vissa saker är verkligen efter här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar