fredag 28 november 2014

Lyse på eller av


Bästa innebandytränaren Lotta har nu ordnat så att Amanda kan vara med tjejerna i Strömsbro på en cup i Falun när vi kommer hem över jul. Amanda är överlycklig så nu ska det tränas nere i källaren.

De största festerna jag har planerat tidigare är barnkalas för kanske 10 barn. Riktigt så är det inte påminde syrran mig om, vi har ju faktiskt planerat ett bröllop för många år sedan...
Detta event är en stor grej i alla fall. Jag minns när Hasse sa i september, när jag klagade att jag inte hade något att göra, att du kan väl börja planera för invigningen. Jag trodde nog aldrig att det skulle vara så här mycket jobb,,, men nu är vi nästan där.Det börjar falla på plats med allt från namnskyltar, galgar, namnskyltar, reklam och T-shirts till mat, öl och vin.
Nu är vi uppe i ca 60 gäster och vi är ca 30 st.
Åsa från en reklambyrå i Sverige har hjälpt oss med massa material som vi sen tryckt här i Ottawa, så roligt att se när de dyker upp klara på jobbet efter allt jobb.
Här är en av rollupsen som vi gjort....


Vi planerar att ha 5 stationer varav en presenterar Sverige, den håller jag i, och de andra presenterar Syntronics olika områden.
 Grabbarna jobbar stenhårt med att få till det bra, många funderingar till Hasse, vad ska vi säga och vad får vi inte säga till kunderna och det görs powerpoints för glatta livet.
Vi har också lyckats få dit svenska skolans luciatåg vilket är riktigt roligt eftersom det är verkligen svenskt. Det ska vara band klippning med borgmästaren, svenska ambassadören, politiker från Ottawa och Hasse, och alla ska hålla tal, allt planerat på minuten. Det största problemet nu är när ska vi släcka ljuset inför luciatåget...vi måste nämligen säga till i förväg och det programmeras in i systemet och går inte att ändra sen om vi ser att vi inte ligger rätt till i schemat. Lyset kanske släcks mitt i Hasses tal om det blir försenat, och det blir kanske lite spännande,,,, och sen tänds det mitt i luciatåget, lite mindre spännande kanske.
Hur det än går så om en vecka är det över och jag sitter på planet hem till Sverige med blandade känslor, inte kul att lämna Hasse och Amanda här:( 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar