torsdag 2 april 2015

Isotopröntgen

Kan fortfarande inte springa utan att få massor av extraslag och kramp i bröstet efteråt så de skulle göra en ny undersökning av hjärtat både i vila och i arbete.
Imorse var det dags och det tog hela 7 timmar.Hasse skjutsade mig på morgonen, skulle vara där kl 7.30. Efter att jag fått en kanyl i armen så  sprutade de någon slags isotop i blodet och så fick jag vänta någon timme så att den skulle ta sig ordentligt till hjärtat och då tog de bilder i 15 minuter från olika vinklar.Efter det ny väntan och sen fick jag springa på ett springband med hög beslastning och samtidigt sprutade de en ny isotop i blodet.
Ny vila och tillslut nya bilder i vila igen. De såg inget akut med kärlen och det känns ju bra men jag får ett färdigt svar om någon vecka.
Träffade ett pratsamt äldre par i väntrummet. De var ursprungligen från Indien men hade bott i England i många år och nu har de bott i Canada i över 30 år. Han var gammal militär och hade varit i Norge bla men aldrig i Sverige. Han hade massor med frågor om Sverige.
Hampe och grabbarna kom och hämtade mig efteråt. De hade varit till ett köpcentra i närheten. Det var någon där som frågade om de var ryssar, vet inte om det var mössorna eller....
Killarna  tog sen en tur till den stora hockeyaffären som finns i närheten av där vi bor.
Amanda kom hem med sitt franska test som hon gjorde förra veckan, hon hade kämpat på bra men det var mycket som hon inte förstod, men hon var glad ändå. Till imorgon har de en tävling i skolan om vilken chokladfigur som Mr Baird, deras lärare, ska köpa till sitt syskonbarn. Bästa motiveringen vinner ett chokladdjur. Nu ville ju amanda inte ha choklad eftersom hon inte äter godis men vinna ville hon ju ändå....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar