torsdag 30 april 2015

Sista april

Här i Ottawa firar man inte sista april och inte är man ledig på första maj heller : (
Eftersom vi är ett svenskt företag så tyckte vi nog att vi skulle vara lediga men det tyckte inte chefen. Vi fick nöja oss med att titta på andras brasor på facebook. Hasse fick också ett meddelande där Ola frågade om hur han mådde nu när han inte får använda sin pyrotekniska sida. Hasse vill gärna smälla raketer men under åren har det hänt en del kan man säga... 
Härligt sommarväder är det ute och naturen har exploderat. Golfbanorna har öppnat så nu spritter det i kroppen på Hasse. Vi hittade en korthålsbana alldeles intill Amandas dome som man får spela på utan att behöva vara medlem. Riktigt fin enligt han som kan det där.
På väg hem från jobbet fick jag ett sms från vår kära granne, Hampe oj oj. Frågade då om det är fest i vårt hus eller.... tolkningsfråga blev svaret. Skickade snabbt ett sms till stackars sonen och frågade om han hade fest?
Visade sig att han var inte ens hemma och sen visade det sig att grannen inte heller var hemma. Han ville bara få igång mig eftersom det var sista april... Det blir paybacktime när Kalle blir äldre kan jag lova :)
Imorgon ska vi fira Emad som fyller 30 år så jag skulle göra mig till och baka på kvällen, ugnen och jag är inte sams än men det blev 2 rulltårtor till slut efter att jag kastat bort en.
Kvällsträning för Amanda inne i Kanata dome, gräsplanerna ute är inte fullt spelbara än. 

2 kommentarer:

  1. Oj,nu blev jag faktiskt avundsjuk,Så som hela kroppen o knoppen väntar på lite värme nu.Plus 6grader och så såg jag era 22,vilken skillnad.Bryt ihop o kom igen......Såg så mysigt ut med fika o mat ute.Lade märke till dom skira molnslöjorna som lekte i glasbordet,finaste naturligaste bordduken nånsin.

    SvaraRadera
  2. Kommer aldrig att glömma när Hasse´s raketer började flyga 50 cm över backen, åt alla håll o kanter!! Det var även då som det började brinna i skogen på Lerduvevägen :-) Sen hade vi också raketen på Gräsö som Lennart fick äran att släcka... :-p
    Gävle känns säkrare sen Hasse flyttade... ;-)

    SvaraRadera