söndag 22 november 2015

Lussebak

Igår gjorde vi inte många knop och inte i dag heller. Det blev ett lussebullbak i alla fall.
Någon adventsstämning vet jag inte om vi lyckats med. Har köpt julstjärnor i alla fall men någon adventsljusstake har vi inte, har inte lyckats hittat någon sådan här. De som är katoliker firar advent här men inte annars , och det är ändå 45% av invånarna, men jag vet inte hur de firar, jag får ta reda på det. Förra året så klädde vi julgranen till advent så det får nog bli så i år också.
Paket kalender har Amanda beställt i alla fall, så nissarna får väl börja jobba på 24 paket :)
Förra året tog jag med mig några av paketen till kalendern hem och åkte då fast i tullen med firecrackers :), ska vara lite mer försiktig i år, kanske bara pennor och sudd......
På eftermiddagen skypade Amanda ett tag med Elin i Sverige och sen kom Annabell och Amna hit och lekte.
På kvällen blev det godis med nybakt lussebulle, glögg och fika och även en match i Ticket to Ride och lite kortspel. Ett avsnitt av så mycket bättre hann vi även med medan Amanda gick och la sig, hon är förkyld och har ont i halsen.
Nya projekt på stickfronten, nu mössa och halsduk. Köpte nytt garn häromdagen så nu är jag på gång igen. Kan behövas lite varmare kläder nu för temperaturen börjar krypa neråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar