söndag 10 augusti 2014

Nya huset


Här är huset vi ska bo i. Ligger i en förort till Ottawa som heter Kanata. 
Ottawa är huvudstad i Kanada och har ca 900000 invånare.







Det finns inte en pryl i huset så nästa stopp blev:


En liten tupplur hann Hampe med...



Allt ser nästan exakt ut som på ikea i Sverige, vi hittade även shoppen med lingonsylten och kräftorna.



Bilen packades full och sen tillbaka till huset för att packa in allt.



Sorteringen är viktig, man har fyra tunnor, en varsin för papper, plast , kompost och brännbart. De hämtas utanför huset olika dagar och olika veckor, vi får väl spana in hur grannarna gör.












7 kommentarer:

  1. Ser nästan ut som Wisteria Lane i Desperet Housewifes. �� Jättefint!!

    SvaraRadera
  2. Fint hus. Ska du jobba Marie?? eller ska du vara lyxhustru??? Vilket som ni kommer att få det underbart//Carina Ö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska hjälpa barnen igång med skolor och aktiviteter först sen ska jag se om jag kan jobba här, väldigt omständigt vad jag förstår.

      Radera
  3. Hej! Kul att följa din blogg. Jättefint hus & område där ni ska bo. Kul att du har lite att göra nu i början med att fylla huset med saker & pyssla. :) Kram Pia Ek

    SvaraRadera
  4. Så roligt att följa er på ert nya äventyr I Ottawa. Tänk att det var via bloggen som vi lärde känna varandra innan vår flytt till KL. Nu mote vi igen via bloggen!
    Ser jättefint ut och jag hoppas att ni kommer att trivas. Hur är det med hampus och hockey? Ska han spela där? Ja, jag får väl vänta och läsa bloggen som nu är bland mina favoriter på datorn! Kramar till er alla från Linders!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt att höra från dig. Hampe ska spela hockey och gå i skolan, vet inte vilket lag än men det löser sig. Finns så många lag här.
      Kram på er!

      Radera
  5. Heja, heja, där skulle jag önskat vara med...sen kräftkalas som belöning, kram!

    SvaraRadera