tisdag 21 oktober 2014

Halloween närmar sig

När man går i affärerna här för att handla så är det fullriggat inför Halloween redan. De säljer storpack, och då menar jag riktigt storpack, av allt godis.


Så jag har börjar fundera hur mycket man måste köpa. Dessutom så är det ganska urplockat på vissa hyllor,de fyller säkert på varje dag men ändå...
Jag frågade killarna på jobbet om hur mycket man ska köpa hem. Beror naturligtvis på vilket område man bor i men någon sa att hem till dom hade de kommit 100-150 barn under en kväll!


Så vi måste rusta oss till tänderna alltså...

Jag har haft en spännande em på jobbet idag då jag har följt Hampes match på swehockey. Vilken fantastisk grej att jag kan få uppdateringar varje gång det händer saker under matchen, och inte bara målen. Han spelade mot Sandviken med Valbos a-lag, så det var kul. Dessutom så satt bästa Anna på plats och hejade på sin son Tompa fast i motståndarlaget. Så då smsade jag lite med henne också och talade om för henne att hennes son gjorde ett assist : ).
Fick inte mycket gjort dom timmarna, tur att chefen inte är där....

Vi har pratat lite här hemma om att man inte får sitta framför tvn så fort man kommer hem, och även vad man får och inte får äta när man kommer hem från skolan. Så idag när jag åkte hem från jobbet så slogs vi om spotify eftersom vi bara har ett som vi dessutom delar med Hampe. Vi slog av och på ett tag tills jag fick ett sms där det stod:
"Mamma låt mig ha spotify annars sätter jag mig framför tvn och äter shokladboll"
det är vår dotter det...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar