tisdag 7 oktober 2014

Körkort

,
Idag 9,35 var det dags, uppkörning. Kom förberedd med en fungerande bil, rätt papper och 30 minuter före.
Lite konstigt att köra bil själv till sin egen uppkörning och om jag misslyckas så kör jag ändå bilen därifrån. Tänkte om jag åkte vid 8 så skulle jag ha gott om tid på mig men icke... spöregn, vägarbeten, trafikolycka gjorde att det var långa köer, det tog mig 1.5 timme att ta mig de 2,5 milen dit.
Jag kom dit på minuten och fick lämna in mina papper och sen parkera bilen på rätt ställe och sen sätta mig i bilen och vänta. Efter bara någon minut kommer det ut en kvinna och knackar på rutan,
får visa att blinkersen fungerar innan hon sätter sig i bilen.
Får sen köra ett varv på gården, göra en u-turn och sen fickparkera i en stor ruta.
Efter det bar det iväg ut i trafiken och ut på motorvägen ut mot flygplatsen. Vi körde i ca 25 minuter och sen sa hon grattis du har klarat dig,
YES! Det kändes bra efter att ha haft svenskt körkort i 28 år.
Körde sen tillbaka till jobbet bara för att upptäcka att mailen havererat, och bara för mig naturligtvis.
Jag ska nog hålla mig till sjuksköterskeyrket, datorer är inte att leka med och speciellt när man inte vet vad man håller på med. Nu på kvällen har min kära man fixat det åt mig, bara efter att han först log lite sött och sagt vad har du tryckt på nu då...
Lite tabata på kvällen och nu stupar vi i säng.

4 kommentarer:

  1. Grattis Marie bra gjort! så roligt att få följa dig här på bloggen.
    Saknar dig på jobbet, själv har jag semester nu i två dagar och spöregn ute. Skall ha tjejerna så det får bli fjärran idag. Ha de bra! Kram /inger

    SvaraRadera
  2. Mamma o Pappa säger kör försiktigt nu när du fått körkort,ungdomar vill gärna ha lite bråttom.Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till körkortet verkar lite löjliga i Ottava du körde ju som Rally-kalle redan i Malaysia Kram svärmor

    SvaraRadera
  4. Grattis till körkortet de verkar lite fjantiga i Ottava du körde ju som rally-kalle redan i Malaysia Kram svärmor

    SvaraRadera