torsdag 2 oktober 2014

Meet the teacher night

Idag var det "föräldrarmöte" på Amandas skola. Jag åkte dit direkt från jobbet och när jag kom dit visade det sig att det var som öppet hus och 
att barnen skulle vara med. Jag fick  åka hem igen och hämta Amanda så hon fick vara med. De hade ordnat barbeque med hamburgare och korv. 


Vi fick sen gå in i klassrummet och träffa Mr Baird. Han berättade att det går så bra för Amanda, hon jobbar hårt och det är " no issues with her" det är bara stavningen som är lite svår men det kommer...
Han skulle prata med den nya franska läraren om Amanda, så hon också är medveten om att hon inte förstår franska.



Amanda visade upp klassrummet och allt de håller på med.
Igår kväll tog Amanda och jag en liten cykelrunda ner till centrum och när vi nästan var framme säger Amanda att det här måste du skriva om.... alltså att jag hittade vägen utan att åka fel.
Jag tog igen det ikväll för då körde jag fel igen på väg hem från affären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar