fredag 26 februari 2016

Skidåkning

                          
Amanda vaknade med feber, såå trist. Eftersom lägenheten ligger mitt i backarna så tog Hasse och jag oss ut en stund i alla fall. Amanda tittade på film och vilade.
Vi åkte först ner till byn för att fixa hyrskidor och sen upp i liftarna. Från torget i byn gick det en gondola direkt upp till toppen. 

                            

                            

Här skulle jag ta en bild uppe på toppen, tavlan visade -18 grader men när jag väl tryckte av så hade den slagit om till klocka, det såg jag inte förrän nu : ).
Som sagt -18 grader och rejält kylslaget uppe på toppen men strålande sol. Dubbla långkalsonger gjorde sitt kan jag säga.... men det var fantastisk skidåkning.
      

                           

                         

                          

Vi gjorde några åk innan vi åkte tillbaka till Amanda.




1 kommentar:

  1. Vilken otur för Amanda,(hoppas du är bättre vännen!)Vilka underbara vinterbilder.precis som det ska va den här årstiden.Lite kallt om nosen kan jag tänka. Ja nu börjar verkligen nedräkningen till ni kommer hem.Imorron är vi ju inne i mars månad.Här har verkligen ljuset kommit tillbaka,nu väntar vi bara på er som ett extra ljus i tillvaron.....

    SvaraRadera