torsdag 4 februari 2016

Torsdag

Plusgrader idag, verkligen varierande väder. Snön är borta på vissa gräsmattor, lite skillnad från förra året då vi hade kallaste februari ever här i Ottawa. Man märker också hur längre dagarna blir, nu är det ljust till kl halv 6. De pratade på radion att det skulle bli en tidig vår, hoppas på det. Är ju lite synd på skidåkningen, vi som äntligen hade kunnat tagit oss ut på en tur.
Amanda tränar för fullt till en musikal, Wizard of Oz, med rap. På kvällen var hon, Ana-Bell och jag på badhuset och på vägen dit och hem hade jag två rappande barn i baksätet. Så kul att höra Amanda prata engelska när hon inte tänker på att jag lyssnar. Så mysigt på badhuset, det är inte så kallt, bra för mig, och så har dom musik i högtalarna så man blir lite peppad när man simmar. Simmade i en timme medan tjejerna lekte i poolen bredvid.
Betygen kom hem idag också, som vanligt så överraskar hon oss med bara A och Bn, fick tom A i franska!! Det är lite skillnad när hon förra året var så ledsen när hon hade franska och tyckte att hon inte kunde någonting.

1 kommentar:

  1. Du överraskar oss verkligen Amanda,du är bäst......Det är underbart att höra att det går så bra för dig iskolan.GRATTIS GRATTIS säger vi ,morfar och jag.Vi blir såå...stolta.

    SvaraRadera