söndag 8 maj 2016

Morsdag


Eftersom jag är både mamma i Kanada och i Sverige så firar jag naturligtvis mors dag först i Kanada idag och sen i slutet på Maj hemma i Sverge. Fick en fin present av min yngsta dotter idag.....

                      

Inne i det fina brevet fanns det små biljetter som jag kan använda om jag vill att Amanda ska göra något, 4 var ifyllda redan med bla 2 timmar utan padda, städa rummet, frukost på sängen. Resten får jag fylla i själv med vad jag önskar.... hmm ska klura på det....

                          

Fotbollsmatch såklart när det är söndag. Vädret var inte det bästa 3 grader varmt, regn och blåst. När vi kom till läktaren så sa de andra föräldrarna....... Nu kommer svenskarna, väl förberedda på det dåliga vädret med täckjackor, mössa och vantar. Kan säga att det behövdes...... Tjejerna kämpade på i shorts och t-shirt men de frös som attan, händerna var som isbitar. Vinst blev det idag med, 2-0, fast det satt hårt inne.


Imorgon lämnar gästerna Kanada så Eva och jag gjorde lite sista minuten shopping. Blev bla ett besök på Victoria secret där vi gjorde några fynd. 

                            

Hasse cyklade trots det kyliga vädret 10 mil på cykel, kan säga att det var nog trevligare att shoppa, men han gjorde det bra trots det dåliga vädret. Var helt slut efteråt och som tur var så kunde han äta hämtmat i mysbyxor efteråt. 
Nu har gäaterna lagt sig för att sova några timmar, de ska åka redan halv 5 imorgon bitti. Hemresan går via New York där de måste vänta i 7-8 timmar. Det blir tomt i huset nu när vi har haft sällskap så länge, det har varit så kul att haft dom här, och som Amanda sa till Eva... Mamma tycker om att ha en liten extramamma här....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar