söndag 15 maj 2016

Vilodag?

Idag är det söndag och det blev en rejäl slapp förmiddag. I natt har Amanda och jag varit uppe för att hon hade sån jobbig rethosta. Så fort hon la sig ner så började hon att hosta stackarn, så vi var lite trötta bägge två imorse. Typiskt om hon ska bli sjuk nu sista veckorna.
Efter att vi checkat av läget i Sverige med barn och svärföräldrar så gav sig Hasse ut på en långtur på cykeln, 10 mil blev det. 
Jag sprang en runda och det känns toppen nu. Tänk att för ett år sedan kunde jag inte springa alls utan att får problem med låg puls och bröstsmärta efteråt. Idag sprang jag över en mil och på, en för mig, bra tid, är tacksam för varenda kilometer jag kan springa. Lite läskigt känns det ibland när man vet att man har en manick som hjälper hjärtat att fungera normalt, hur skulle det blivit annars??
Amanda och jag drog in till stan sen för att byta några tröjor som Eva och jag köpte förra helgen åt Stefan och Amanda. När vi parkerar så kommer vi på att vi har låst huset och tagit nyckeln med oss. Vi såg vår pappa stå på bron, trött hungrig och frusen utan nyckel......  han skulle inte ha pratat med oss på hela kvällen ...... : ). 
Vi sprang in i affären, hade tänkt att ta en liten tur runt i andra affärer men det fick vara och sen gasen i botten hem igen. Vi hann hem innan han kom tillbaka som tur var..... Han var helt slut när han kom hem orkade knappt äta middag och somnade gott på soffan.
Amanda och jag fortsatte operation rensning, Amandas rum är nu klart, blev några sopsäckar innan vi blev klara. Vi får inte packa något själva, i varje fall inte stänga igen något eftersom det är noga i tullen att det är dokumenterat vad som är i. Vi lägger fram så packar flyttbolaget åt oss. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar